søndag den 28. september 2014

Håndværk og design - Flet med cykelslanger

I håndvært og design har jeg præsenteret et alternativt materiale for mine elever - Cykelslanger. Inden af dem har prøvet at arbejde med materialet før, men der var alle spændte på at prøve noget anderledes.
Jeg viste dem en flette teknik, til at få flettet en firkant. Ud fra denne teknik kan man senere lave kurve, eller forsætte firkanten, til fx en underlag til noget. Jeg tror eleverne sikkert vil kunne få en masse forskellige idéer, når de har arbejdet med materialet et stykke tid.
Indtil videre er eleverne kommet lidt i gang med at flette firkanter, der skal blive til en bordskåner, til fx en kop.

Alle eleverne klipper og klipper en masse ringe af cykelslangerne.

Hele bordet er i gang, og det er lige med at holde styr på sine egne ting.


Eleverne fletter ringene sammen med "stjerneflet"

Det er lige med at få slangerne til at makke ret.

Eleverne hjælper hinanden med flette teknikken
Her er mit eksempel på flette-teknikken. Jeg har lavet en en firkant, med 10x10 "stjerner", men det er lidt for stort opstartsprojekt for eleverne, så de starter med en 5x5.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar